Spis treści:

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

II. DEFINICJE

III. REJESTRACJA I ZASADY KORZYSTANIA Z PORTALU

IV. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

V. POLITYKA PRYWATNOŚCI

VI. POLITYKA „COOKIES”

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem i właścicielem Platformy www.edukacja.podrecznikarnia.pl jest Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne sp. z o.o. ,z siedzibą w Zaścianki, ul. Usługowa 4A, 15-521 Białystok, NIP 9662165006, KRS 0000977877, Regon 522455682.
  2. Regulamin określa zasady świadczenia usługi drogą elektroniczną przez Administratora, na rzecz Użytkowników, w ramach Portalu na stronie internetowej edukacja.podrecznikarnia.pl i umożliwia Użytkownikowi zapoznanie się z publikowanymi tam Materiałami.
  3. Administrator platformy dołoży starań, aby korzystanie z Platformy było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony Internetowej na której działa Platforma to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub Firefox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa jest zoptymalizowana dla rozdzielczości ekranu 1920x1080 pikseli.
  4. Z przyczyn niezależnych od Administratora, w szczególności ze względów technicznych, Administrator zastrzega sobie prawo czasowego wstrzymania funkcjonowania Portalu.
  5. Użytkownikiem Platformy może być każda pełnoletnia osoba fizyczna, zamieszkała na terytorium Polski i posiadająca zdolność do czynności prawnych lub przedsiębiorca mający siedzibę na terytorium Polski.

II. Powołane w Regulaminie pojęcia, oznaczają:

  1. Administrator – Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne sp. z o.o. , Zaścianki, ul. Usługowa 4A, 15-521 Białystok, NIP 9662165006, KRS 0000977877, Regon 522455682;
  2. Platforma/Portal – platforma działająca pod nazwą edukacja.podrecznikarnia.pl;
  3. Konto – miejsce na Platformie, w którym każdy zarejestrowany i zalogowany Użytkownik może wprowadzić, modyfikować swoje dane, oraz inne informacje związane z zarejestrowaniem w Portalu oraz korzystać z funkcjonalności Portalu; Administrator udostępnia dwa rodzaje kont: Konto Nauczyciela i Konto Rodzica/Dziecka;
  4. Login - wybrana podczas rejestracji na stronie Portalu nazwa Użytkownika. Login nie może zawierać treści wulgarnych, obraźliwych ani sprzecznych z obowiązującym prawem, ani naruszać innych zasad określonych w Regulaminie;
  5. Polityka Prywatności - postanowienia, określające zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Kupującego, stanowiące integralną część Regulaminu w rozdziale V;
  6. Regulamin - niniejszy regulamin sporządzony w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj Dz. U. z 2020 poz. 344 ze zm.);
  7. Użytkownik - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta z Platformy;
  8. Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną, dokonującą z Administratorem czynności prawnych niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221c.;
  9. Formularz rejestracyjny – kwestionariusz dostępny na Platformie, umożliwiający zarejestrowanie się i założenie Konta na Platformie;
  10. Materiały – informacje i wszelkie formy wypowiedzi, w tym słowne, graficzne lub fotograficzne, w tym będące utworami w rozumieniu ustawy z dnia 04.02.1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. z 2021r. poz. 1062 ze zm.).

III. REJESTRACJA I ZASADY KORZYSTANIA Z PORTALU

  1. Administrator zobowiązuje się do świadczenia usługi drogą elektroniczną w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z Portalu. Użytkownik w każdej chwili może zakończyć korzystanie z Portalu.
  3. Administrator prowadzi sklep internetowy pod adresem https://podrecznikarnia.abstore.pl/ Zasady korzystania z oferty sklepu reguluje odrębny regulamin, dostępny w domenie, w której prowadzony jest sklep internetowy.
  4. Udostępniając Portal Administrator umożliwia:

a) bezpłatne zapoznanie się przez Użytkownika z udostępnionymi Materiałami,

b) bezpłatne zamówienie „newslettera”,

c) odbieranie przez Użytkownika informacji handlowych informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,

  1. Rozpoczęcie korzystanie ze wszystkich funkcjonalności Platformy wymaga rejestracji na Platformie i założenia Konta Użytkownika z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego. i podanie następujących danych: Imię i nazwisko,adres email,telfon,adres placówki, a także hasła, składającego się z minimum 8 znaków oraz złożenie odpowiednich oświadczeń. Użytkownik otrzymuje następnie link aktywacyjny na podany adres e-mail. Po kliknięciu na link Konto jest aktywowane.
  2. Hasło pozwalające Użytkownikowi logować się na Platformie jest prywatne i poufne. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z ujawnienia hasła do Konta osobom trzecim.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. Każde działanie Użytkownika powinno odbywać się równocześnie z poszanowaniem dla praw i dóbr osób trzecich – zwłaszcza innych Użytkowników korzystających z Portalu. Podczas korzystania z Portalu obowiązkiem Użytkownika jest podanie prawdziwych, zgodnych ze stanem faktycznym danych oraz ich ochrona przed dostępem osób nieuprawnionych. Od tego w dużej mierze zależy bezpieczeństwo danych na Platformie. Zabronione jest również udostępnianie swojego Konta innym Użytkownikom i osobom trzecim, jak również korzystanie z Kont należących do innych Użytkowników.
  4. Każdy Użytkownik może mieć wyłącznie jedno Konto.
  5. Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, transmitowania lub wykorzystywania w inny sposób jakichkolwiek treści i baz udostępnionych na Platformie, za wyjątkiem korzystania z nich w ramach dozwolonego użytku.
  6. Użytkownicy mogą wykorzystać prezentowane na Portalu Materiały wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego. Modyfikowanie, kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów innych niż w ramach dozwolonego użytku osobistego, w tym w celach komercyjnych, wymaga wyrażenia uprzedniej, pisemnej zgody przez Administratora, lub przez inny uprawniony podmiot. Jakiekolwiek korzystanie przez Użytkowników na rzecz osób trzecich za pośrednictwem Portalu z materiałów chronionych prawami autorskimi, w tym ich kopiowanie, przesyłanie oraz publiczne udostępnianie w Internecie odbywa się odbywa się wyłącznie zgodnie z obowiązującym przepisami, w tym za zgodą uprawnionych podmiotów.
  7. Niedozwolone jest wprowadzanie do systemu informatycznego szkodliwych danych (oprogramowanie złośliwe, w tym boty, wirusy, pliki szpiegujące, „robaki” etc.).
  8. Użytkownik po zapoznaniu się z treścią Regulaminu, potwierdza fakt jego przeczytania oraz oświadcza, że jest on związany jego treścią.
  9. Portal może zawierać odnośniki reklamowe przenoszące Użytkowników do innych witryn internetowych. Jeśli Użytkownik kliknie w odnośnik i opuści Portal, wówczas Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i bezpieczeństwo Użytkownika podczas korzystania z tej strony.
  10. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane siłą wyższą oraz działaniami lub zaniechaniami Użytkowników lub osób trzecich, w szczególności niezgodnymi z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem.

IV. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Użytkownik uprawniony jest do składania reklamacji dotyczących funkcjonowania Użytkownik w takiej sytuacji proszony jest o poinformowanie Administratora o uchybieniach, tak aby umożliwić Administratorowi ustosunkowanie się do nich.
  2. Zgłoszenie reklamacyjne należy kierować na adres: Zaścianki, ul. Usługowa 4A, 15-521 Białystok lub drogą poczty elektronicznej za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
  3. W treści zgłoszenia należy podać: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, opis zgłaszanych zastrzeżeń, a także swoje żądania.
  4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Administrator przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Użytkownika o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  5. Do tak złożonej reklamacji Administrator ustosunkuje się w przeciągu 14 dni (nie dotyczy reklamacji składanej przez Użytkownika nie będącego konsumentem). Odpowiedź na reklamację wysyłana jest wyłącznie na adres e-mail, chyba, że Użytkownik zgłosi chęć otrzymania odpowiedzi drogą pocztową.
  6. Brak odpowiedzi ze strony Administratora w przeciągu 14 dni skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną (nie dotyczy reklamacji składanej przez Użytkownika nie będącego konsumentem).
  7. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz.Urz.UE.L Nr 165, str. 1) Administrator jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii Europejskiej, zawierający umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

V. POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne sp. z o.o. , Zaścianki, ul. Usługowa 4A, 15-521 Białystok, NIP 9662165006, KRS 0000977877, Regon 522455682, tel. 883 155 775 e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. zgodnie z RODO oraz ustawą o ochronie danych osobowych. Dane Użytkowników przetwarzane są legalnie, adekwatnie w stosunku do celów przetwarzania, przez niezbędny do tego czas, przy wykorzystaniu odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, dla zapewnienia stopnia bezpieczeństwa odpowiadającego ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Administrator dokłada wszelkich starań, aby przetwarzanie i ochrona danych osobowych Użytkowników były dokonywane w sposób uniemożliwiający dostęp do tych danych ze strony osób nieuprawnionych, jak też przed nieuprawnionym wykorzystaniem ww. danych.
  3. Wszystkie dane podane przez Użytkownika są automatycznie szyfrowane przed transmisją do Administratora bezpiecznym szyfrem i przetwarzane w warunkach poufności.
  4. Administrator gromadzi następujące rodzaje informacji:
  5. dane osobowe podawane przez Użytkownika w trakcie procedury zakładania Konta Użytkownika: imię i nazwisko, telefon, adres email, adres placówki
  6. dane uzyskiwane automatycznie podczas korzystania z Usługi (Cookies); przetwarzanie danych zbieranych automatycznie reguluje Polityka „Cookies” (Rozdział VII)
  7. Dane osobowe podane są dobrowolnie i przetwarzane w jednym lub kilku poniższych celach:
    1. założenia i prowadzenia Konta Użytkownika na Platformie - na podstawie dobrowolnie wyrażonej w tym celu oddzielnej zgody Użytkownika – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO
    2. wykonania bezpłatnej usługi „newslettera” – na podstawie dobrowolnie wyrażonej w tym celu oddzielnej zgody Użytkownika – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a i b RODO,
    3. przekazywania Użytkownikom informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podstawie dobrowolnie wyrażonej w tym celu oddzielnej zgody Użytkownika – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz przekazywania informacji handlowych i innych treści marketingowych w innej formie niż elektroniczna - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, przy czym prawnie uzasadnionym interesem realizowanym przez ADO jest marketing usług i produktów własnych lub podmiotów działających w grupie kapitałowej.
  8. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów lub na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania danych, ewentualnie podmioty działające w grupie kapitałowej na podstawie umowy o współadministrowanie.
  9. Dane osobowe nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
  10. Dane osobowe będą przechowywane:
  • w przypadku prowadzenia Konta Użytkownika - do czasu skasowania Konta Użytkownika na Platformie,
  • w przypadku usługi wysyłki „newslettera”i informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – do czasu cofnięcia zgody.

przy czym w obu powyższych przypadkach skasowania Konta i cofnięcie zgody na przesyłanie „newslettera” i informacji handlowych jest równoznaczne w wypowiedzeniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

  1. Użytkownicy mają prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania. W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje im również prawo żądania usunięcia danych osobowych, żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
  2. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym i warunkiem zawarcia umowy i jest dobrowolne; odmowa podania danych będzie skutkowała odmową założenia Konta użytkownika.
  3. Użytkownicy mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  4. Dane Użytkowników będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w formie profilowania. Profilowanie podlega na wykorzystywaniu danych osoby do oceny niektórych czynników osobowych charakterystycznych dla Użytkownika, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się, tak, by lepiej dopasować kierowany przekaz informacyjny i marketingowy o Administratorze, jego produktach i usługach.
  5. Profilowanie spowoduje wyświetlanie określonych materiałów na Platformie, w tym o charakterze handlowym.
  6. Administrator może przetwarzać następujące dane charakteryzujące sposób korzystania przez Użytkownika z usługi świadczonej drogą elektroniczną (dane eksploatacyjne):
    1. oznaczenia identyfikujące Użytkownika nadawane na podstawie danych osobowych,;
    2. oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej lub system teleinformatyczny, z którego korzystał Użytkownik;
    3. informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z usługi świadczonej drogą elektroniczną;
    4. informacje o skorzystaniu przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną.

VII. POLITYKA „COOKIES”

  1. Administrator informuje, że podczas korzystania z Platformy dane dotyczące Użytkownika zbierane są również automatycznie (pliki „cookies”). Administrator wykorzystuje mechanizm plików „cookies”, w czasie gdy Użytkownik korzysta z Platformy.
  2. Pliki „cookies”, które mogą zostać użyte na stronach internetowych Platformy, są kojarzone wyłącznie z przeglądarką danego komputera (Użytkownik jest anonimowy), bez podawania imienia lub nazwiska. Są to informacje zapisywane przez serwer Administratora na komputerze Użytkownika, które serwer Administratora może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z komputera Użytkownika.
  3. Pliki „cookies” dostarczają danych statystycznych o ruchu Użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron Platformy.Administrator może także umieszczać pliki „cookies” w celu monitorowania ruchu na Platformie, a także pomiędzy Platformą a współpracującymi z Administratorem innymi serwisami internetowymi.
  4. Użytkownik może w każdym czasie wybrać sposób obsługi plików „cookies” poprzez zastąpienie automatycznej obsługi plików „cookie” na obsługę indywidualną (ustawienia użytkownika). Szczegółowych informacji w tym zakresie udzielają dostarczyciele przeglądarek internetowych, zazwyczaj w zakładce „opcje internetowe” lub podobnej.
  5. Każdy Użytkownik może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego.
  6. Wyłączenie opcji akceptowania plików „cookies” w przeglądarce (zablokowanie, monitowanie), może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych Usług świadczonych przez Administratora.
  • POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem Platformy, w formie umożliwiającej zapoznanie się z jego treścią, w tym umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie, w tym wydrukowanie.
  2. Materiały zawarte na Portalu nie są poradami, a jedynie przemyśleniami opartymi na własnym doświadczeniu i tak należy je traktować.
  3. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone na platformie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
  4. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, a także prawo zmiany treści, interfejsu i funkcji Platformy (w tym w zakresie możliwości korzystania z poszczególnych funkcji), w szczególności w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną.
  5. Administrator zobowiązuje się powiadomić Użytkownika o każdorazowej zmianie Regulaminu, poprzez wygenerowanie stosownego komunikatu przesłanego na adres poczty elektronicznej podany Administratorowi przez Użytkownika. Użytkownicy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie trzydziestu (30) dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Wypowiedzenie jest równoznaczne z rezygnacją z korzystania z Portalu, przy czym nie ma to wpływu na zawarte przed tym terminem umowy, które podlegają wykonaniu i obligują Administratora i kupującego do wykonania zobowiązań wynikających z tych umów.